Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 01 июн 2015, 07:50

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 13 ]  На страницу 1, 2  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 16:25 
Не в сети
Зарегистрирован:
08 июн 2013, 00:34
Последнее посещение:
20 дек 2014, 19:09
Сообщения: 18
After update steam to newset version i have little problem with sky graphic . This look terrible and merging with red models . Could you help me with fix this problem ? One black sky on all maps or something like this ?

sky in attachment.


Вложения:
sky.JPG
sky.JPG [ 34.72 КБ | Просмотров: 399 ]

_________________
Изображение
Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 17:13 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
01 июн 2015, 02:09
Сообщения: 4973
Can you try to "Create Server" with different maps and look for the skies there? Will it be always the same, or changing staying in red?
Is it default sky that just drown in red or a special red sky?
Look for images in /gfx/env/ in both ag and valve folders. Will be there something similar?
There are cvars sv_skycolor_r, sv_skycolor_g and sv_skycolor_b, check their values.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 18:12 
Не в сети
Зарегистрирован:
08 июн 2013, 00:34
Последнее посещение:
20 дек 2014, 19:09
Сообщения: 18
I created server and on all standard maps like cross, stalkyard, boot camp, stalkx and other map like fling,lv2 i have this same sky. So this is default sky for me, after reinstall hl same problem .

In env folder all pictures look normal and natural . I tried copy all gfx folder from non steam version where all is ok and nothing same shit red box sky .....

change cvar didnt help too :unknown:

_________________
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 18:34 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
01 июн 2015, 02:09
Сообщения: 4973
expedition писал(а):
change cvar didnt help too
They are not change on the fly. I was interested what values they have.
Also check value of sv_skyname cvar.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 19:09 
Не в сети
Зарегистрирован:
06 авг 2010, 10:25
Последнее посещение:
19 май 2015, 13:59
Сообщения: 653
Откуда: Uzbekistan
Its looks like my problem on old nVidia GeForce 5500 FX videocard :D

I'am asked Alfred about this. He says he need some debug logs. I'am sended them logs and still dont have reply.

That what Alfred asked:
Код:
GL_SIZES:  r:8 g:8 b:8 a:0 depth:24

Here is full debug log:
 

_________________
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 19:13 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
01 июн 2015, 02:09
Сообщения: 4973
Does -nofbo solve that problem?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 19:24 
Не в сети
Зарегистрирован:
08 июн 2013, 00:34
Последнее посещение:
20 дек 2014, 19:09
Сообщения: 18
cvar
sv_skycolor_r 210
sv_skycolor_b 183
sv_skycolor_g 205

sv_skyname cvar desert

But now i know, i play on old pc , graphic card geforce 5200 FX :D so same problem what gordon ! Thanks if you will have any tutorial how to fix it respond in this topic .

Thanks for you too Lev.

_________________
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 19:53 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
01 июн 2015, 02:09
Сообщения: 4973
May be try different values for "extension limit" OpenGL setting in video driver...


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 20:57 
Не в сети
Зарегистрирован:
08 июн 2013, 00:34
Последнее посещение:
20 дек 2014, 19:09
Сообщения: 18
little progress .... when i enjoy some random server after connecting my client download some gfx (tropic and night) . On this server sky look so natural and cool !

After this i copied files from valve_downloads/gfx to valve/gfx . Nothing change but when i change cvar sv_skyname tropico and maked server again have this.....

Usage:
Setmaster unavailable, start a server first.
maxplayers cannot be changed while a server is running.
BUILD 6153 SERVER (0 CRC)
Server # 136
R_LoadSkys: Couldn't load gfx/env/tropicort.tga


LOOOOL

And all works great ..... but only on this serv when i restart or join another server = back old shit sky, and this communique
Invalid file type...skipping download of ../opengl32.dll

nofbo in start settings dont help, other graphic settings too


Вложения:
dsa.JPG
dsa.JPG [ 40.7 КБ | Просмотров: 369 ]

_________________
Изображение
Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Sky in game hl/ag
СообщениеДобавлено: 14 янв 2014, 21:28 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
01 июн 2015, 02:09
Сообщения: 4973
Try to opt into beta.
Цитата:
R_LoadSkys: Couldn't load gfx/env/tropicort.tga
Did you typed skyname correctly?

Type developer 1, create the server and copy console here.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 13 ]  На страницу 1, 2  След.

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Ahrefs [Bot] и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB